Begroting unaniem goedgekeurd!

Bij de behandeling van de MPB 2017-2020 werden 15 amendementen en 4 moties ingediend door de fracties.

De VVD Geldrop-Mierlo fractie diende een motie in tot het afwijzen van de beslissing van Senzer om de betaling van bijstandsuitkeringen te verschuiven van het eind van de maand naar uiterlijk de 10e van de volgende maand. Deze motie werd unaniem aangenomen. Als het uitvoeringsorgaan de motie van de raad niet uitvoert zullen wij verdere actie ondernemen. Een unanieme raad vindt dat uitkeringsgerechtigden tijdig moeten worden uitbetaald.

Verder werden er, gezamenlijk met diverse fracties, amendementen ingediend om de OZB, Rioolbelasting en Afvalstoffenheffing niet extra te verhogen. Ook deze zijn met een grote meerderheid aangenomen.

Het WWB amendement dat wij indienden samen met DPM, DGG en D66 werd ook aangenomen. Doel van het amendement was het verbeteren van de uistroom uit de Bijstand. Senzer ( de nieuwe naam van Atlant en Werkplein) presteert ondermaats en krijgt nog tot 1-4-2017 de tijd om betere prestaties te realiseren.

De VVD Geldrop-Mierlo fractie ziet voldoende van haar programma terug om de begroting te aanvaarden.