Jaarrekening 2015 en Kadernota 2016-2018

Jaarrekening 2015:

In het raadsplein van 11 juli is de jaarrekening 2015 door een raadsmeerderheid goedgekeurd. Alleen de VVD Geldrop-Mierlo stemde op formele gronden tegen:

In de accountantsverklaring is opgenomen dat voor een bedrag van ruim 10 miljoen euro geen controle heeft kunnen plaatsvinden op de uitgaven Transities. Niet kon worden vastgesteld of de gefactureerde werkzaamheden ook daadwerkelijk zijn uitgevoerd.

Hetzelfde geldt voor gefactureerde bedragen in de Jeugdzorg voor een bedrag van ruim 2 miljoen.

De accountant heeft dit niet kunnen controleren omdat de Sociale Verzekerings Bank geen accountantsverklaringen heeft overlegd.

De VVD Geldrop-Mierlo fractie vindt dat, wanneer voor bijna 20% van de gemeentelijke uitgaven door de accountant voorbehouden worden gemaakt, zij niet kan instemmen met de jaarrekening. Overigens wordt het risico van grote afwijkingen door de accountant laag in geschat. Wanneer alsnog verschillen ontstaan komen die voor rekening van de jaarrekening 2016.

Kadernota:

Door een unanieme raad werden de beslispunten 1 t/m 3 van de Kadernota goedgekeurd. De beslispunten 4 en 5 zijn voor kennisgeving aangenomen. U vindt de VVD Geldrop-Mierlo bijdrage van de Kadernota elders op de site.