De mening van de Fractievoorzitter VVD Geldrop-Mierlo

Op 15 maart gaan we weer stemmen. Aan de vooravond van de verkiezingen dreigt een Turkse campagne in ons land. In april vinden ook daar verkiezingen plaats met als doel uitbreiding van de bevoegdheden van President Erdogan. Het zou funest zijn voor Europa als Turkije afglijdt naar een democratisch gekozen dictatuur.

Turkije wil nu campagne gaan voeren in Nederland met een grote manifestatie in Rotterdam. Dit is onaanvaardbaar. Het kabinet moet dit ronduit verbieden.

In de verkiezingsdebatten stelt het CDA zich op als de partij die Nederland wel even zal gaan verbeteren. Vreemd voor een partij die in 2012 geen regeringsverantwoordelijk wilde dragen en zich vervolgens vier jaar lang verzette tegen alle regeringsplannen, nergens aan mee wilde werken. Het zou vreemd zijn als de kiezer dit negatieve gedrag bovenmatig zou belonen. Ondanks het CDA is Nederland de economische crisis te boven gekomen, niet dankzij.

Als de VVD deel uit gaat maken van een nieuw kabinet zal zij moeten zorgen dat er na het zuur ook zoet beschikbaar komt voor de burgers. Dit kan nu er weer begrotingsoverschotten komen en de staatsschuld niet is opgelopen. De breed gedragen plannen voor ouderen zijn veelbelovend. Maar ook aan het verbeteren van inkomen zal aandacht moeten worden besteed, voor iedereen.

Verder moet er bijzondere aandacht komen voor veiligheid en defensie. Veiligheid garanderen kan alleen als we in Europa blijven samenwerken. We zullen daarvoor bijzondere inspanningen moeten doen. Overdragen van nog meer bevoegdheden kan geen optie zijn.

Ik wil vooral aan U vragen om te gaan stemmen. Maak gebruik van Uw grondrecht en geef richting aan onze toekomst.