College wil extra onderzoek Bleekvelden 21 alsnog toestaan

Ondanks haar pertinente ontrading in de raadsinformatiebrief heeft het college alsnog ingestemd met een extra onderzoek naar de juridische en planologische mogelijkheden van Bleekvelden 21.

In een bijzonder zwak optreden tijdens het debat van portefeuillehouder Jeucken kwam het uiteindelijk tot een motie van afkeuring ingediend door SP, PvdA en VVD. Wij vinden het onbegrijpelijk dat een raadsmeerderheid een eerder genomen eigen besluit ter discussie stelt.

De wethouder heeft door deze draai de juristen en planologen van Geldrop-Mierlo een brevet van onvermogen afgegeven. De VVD is er van overtuigd dat deze ambtenaren het college en de raad correct hebben geadviseerd. De rechter heeft nadien de gemeente in het gelijk gesteld, de weigering het bestemmingsplan te wijzigen was terecht. De Raad van State heeft in een vervolgprocedure TMSG niet ontvankelijk verklaard. De raad wordt in deze affaire al jaren gegijzeld door TMSG. Voor de VVD fractie resteert alleen de optie de Lounge. Wij stemmen daar bovendien niet mee in wanneer bij een eventuele transactie Bleekvelden 21 moet worden ingeruild. Er ontstaat dan een onterechte extra subsidiering van TMSG van enkele tonnen voor rekening van alle inwoners.

fractie
Raadsleden: Frits van de Mosselaar, Thomas Schouten, Juliette Kuipéri-Meesters