Persbericht: Monica Leenders benoemd tot lijsttrekker VVD Geldrop-Mierlo.

Afgelopen donderdag is Monica Leenders benoemd tot lijsttrekker van de VVD voor de gemeenteraadsverkiezingen op 21 maart 2018.

Monica (31) is sinds 2013 fractie-assistent voor de VVD in de gemeenteraad van Geldrop-Mierlo. Vanuit dit functie heeft zij kennis en ervaring opgedaan met verschillende dossiers. Daarnaast heeft Monica de VVD Masterclass voltooid. Monica heeft hiermee de kwalificaties in huis om lijsttrekker te zijn bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen.

Monica woont samen met haar vriend en twee kinderen van 1 en 3 in Mierlo. Zij werkt in de commerciĆ«le praktijk bij Boels Zanders Advocaten te Eindhoven. Naast haar werk en de VVD is ze ook actief binnen het verenigingsleven in Mierlo. Ook voor de ondernemers in Mierlo is Monica geen onbekende.

Tevens zijn tijdens de algemene ledenvergadering de eerste 8 kandidaten op de lijst vastgesteld. De VVD Geldrop-Mierlo presenteert zich met een jong team, met desalniettemin de nodige ervaring. De top van de lijst ziet er als volgt uit:

1. Monica Leenders (Mierlo);
  2. Mark van den Broek (Geldrop);
  3. Juliette KuipƩri-Meesters (Geldrop);
  4. Marianne Mulder-Staaijen (Mierlo);
  5. Maik Barten (Geldrop);
  6. Thomas Schouten (Geldrop);
  7. Mathieu Hampton (Mierlo);
  8. Len Snelders (Geldrop).

Zowel Monica als Mark zijn momenteel fractie-assistent, Mark volgt momenteel ook de VVD Masterclass. Juliette en Thomas zijn de afgelopen periode raadslid geweest namens de VVD Geldrop-MIerlo.  De huidige fractievoorzitter Frits van de Mosselaar is benoemd tot lijstduwer.