VVD Geldrop-Mierlo ontzet over overschrijding budgetten

Tijdens de behandeling in de Algemene Kamer van de 2e Tussentijdse Rapportage is het tot een clash gekomen met het college.

De Budgetten van Korte Kerkstraat en Heuvelplein zijn met 50% overschreden. Oorspronkelijk heeft de raad op voorstel van het college een krediet van ruim € 650.000,00 goedgekeurd, inmiddels zijn deze kosten opgelopen tot ruim € 1.000.000,00. De overschrijding is niet als raadsvoorstel voorgelegd maar verwerkt in de 2e tussentijdse rapportage. De VVD Geldrop-Mierlo noemde de overschrijding onaanvaardbaar en stelde dat de betrokken afdeling niet kon begroten of de “kluit” moedwillig belazerde. Er komt nu een specificatie van de overschrijding. Dat we duurder uit zijn kan niet alleen komen door de marktwerking zoals het college stelt, er is dan fundamenteel iets mis met het begroten.

De VVD houdt het hart vast voor de kosten van de te bouwen vergaderruimte. Hiervoor is een bedrag van € 1.300.000,00 gevoteerd en volgens ons kan dit best eens het dubbele gaan kosten. Als ook hier een grote overschrijding gaat plaatsvinden heeft het college grote problemen met ons, dit gaan wij niet accepteren.

Frits van de Mosselaar