Debat Energietransitie, 21 februari

VVD Geldrop-Mierlo wil een bijdrage leveren aan de maatschappelijke discussie over de energietransitie. Een onderwerp dat op dit moment actueler is dan ooit, maar waar de inwoners nauwelijks bij betrokken worden. Zij organiseert daarom een breed energiedebat.

Op welke manier kunnen we de noodzakelijke groene stroom opwekken en in toekomstige behoeften voorzien? Zijn zonnepanelen en windmolens voldoende om dit te garanderen? Wanneer worden windmolens en zonneparken landschapsvervuiling? Heeft ecomodernisme toekomst? Allemaal vragen die wij met U willen bespreken.

Politici van grote landelijke politieke partijen zijn daarom uitgenodigd om op 21 februari a.s. met elkaar hierover in debat te gaan. Top politici komen naar Geldrop om hierover met U te praten.

Marco Visscher heeft over de energietransitie een boek geschreven wat binnen 2 maanden al een herdruk nodig had. De belangstelling is erg groot. Zijn boek is leidraad voor de discussie. Worden werkzame oplossingen aangedragen of wordt er onnodig een appèl gedaan om over eigen schaduwen heen te springen. Is het wel mogelijk geheel van het gas te gaan? Marco Visscher is een van de eerste milieu-activisten die nu tot de conclusie komt dat de toekomstige energiebehoefte meer nodig heeft dan alleen zonne- en windenergie. Maar wat is dan de oplossing?

Op het Strabrecht College is door docent Robbert Kluijtmans over de transitie een studiegroep met leerlingen gevormd. Zij worden nauw betrokken bij het debat, dat zal plaatsvinden in de grote aula van het Strabrecht College. Het debat wordt geleid door Peter Portheine, directeur van Brainport Smart District.

Wij zijn erg benieuwd naar de diverse opvattingen van onze inwoners en de diverse politieke inzichten. Noteer de avond daarom in Uw agenda. Aanvang 20.00 uur. Ontvangst met koffie en thee. Toegang gratis.