Carola Meuwissen, kandidaat statenlid nr 15

Carola Meuwissen, kandidaat statenlid nr 15 Graag wil ik mij sterk maken voor een beter bereikbaar Brainport en een gezond klimaat. Door te zorgen voor een milieuvriendelijk alternatief; goedkope bussen en een snelle fietsroute wordt een echte stimulans geboden om zelf met het klimaat aan de slag te gaan. Ik zie in Cranendonck (mijn huidige woonplaats) een groot zonnepanelenveld, waar groene energie wordt gewonnen die meteen ten goede komt van de inwoners. Kijk, dat zijn stappen vooruit waar iedereen aan mee wil doen.

Van onschatbare waarde

Brainport is van onschatbare waarde voor onze economie en trekt veel werkgelegenheid aan. Ik vind het belangrijk dat we onze regio weer beter bereikbaar maken. Zeg nou zelf, er zijn toch leukere dingen om te doen dan in de dagelijkse file staan om naar je werk te gaan? Vastlopende snelwegen zorgen ook voor veel sluipverkeer. Dat moet stoppen, sluipverkeer is gevaarlijk voor scholieren, fietsers en voetgangers.

Weg met het sluipverkeer

Die derde rijstrook op de A2 en de A67 moet er komen, net als meer treinen, snelbussen en een snelfietspad. Zo maken we Eindhoven weer bereikbaar vanuit Heeze, Cranendonck, Geldrop-Mierlo, Asten, Someren en Deurne. En we maken het veiliger en prettiger om te wonen!