Driehoekje obs ’t Schrijverke

Het schoolplein van obs ’t Schrijverke, locatie Luchen voldoet aan de minimale afmetingen, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Dit schoolplein is erg klein, zeker voor wat we gewend zijn in onze gemeente.   Al tijdens de bouw van locatie Luchen heeft de voormalige directeur van deze school de wens uitgesproken bij de gemeente om het driehoekje gelegen westelijk van het schoolgebouw langs de Graspieper en de Geelgors bij het schoolplein te mogen betrekken. Dit was echter niet mogelijk, dat paste niet binnen de groenstructuur.

Tijdens een rondleiding voor de raadsleden door Luchen, is al door de meerderheid van de aanwezigen de verbazing over deze geringe omvang uitgesproken. Hier zijn in de raad vervolgens ook verscheidene malen vragen over gesteld. Welke resulteerde in een toezegging om in gesprek te gaan met de school en vervolgens ook de toezegging dat ze onder voorwaarde gebruik konden maken van het inmiddels beruchte driehoekje.

Echter die voorwaarden hebben tot een impasse geleid tussen de huidige directeur en de huidige wethouder onderwijs. Reden voor de VVD om hier ook nogmaals vragen over te stellen en de wethouder te verzoeken deze impasse te doorbreken. Helaas zonder resultaat.

Reden voor onze partij om samen met onze collega’s van GroenLinks en CDA een motie op te stellen, waarin duidelijk de voorwaarden worden verwoord. Een motie die direct gesteund werd door een meerderheid van de partijen en die tijdens de raadsvergadering van 7 oktober unaniem is aangenomen.

Eindelijk mogen de kinderen van obs ’t Schrijverke gebruik gaan maken van het driehoekje. Jammer dat dit zo veel jaren heeft moeten duren.