Sloop de Wielewaal

VVD Geldrop-Mierlo heeft vragen gesteld over de voortgang van het project Wielewaal. We willen de vaart er in houden en zien graag zo snel mogelijk dat de Lidl wordt gerealiseerd. Om die reden hebben we de wethouder gevraagd op welke wijze het proces kan worden versneld.

Het college wordt verzocht de volgende vragen schriftelijk te beantwoorden:

• Wat kan de gemeente Geldrop-Mierlo doen om het proces van sloop en herbouw te versnellen?
In de krant wordt geschreven dat de wethouder Wooninc. verwijt dat er vertraging is ontstaan in de sloop, (ED 21-04-2020).Daarop volgend heeft de VVD Geldrop-Mierlo enkele vragen:
  • In oktober 2019 heeft Wooninc. een QuickScan laten uitvoeren en bleek er aanvullend onderzoek nodig te zijn, waarom is de gemeenteraad hierover niet geïnformeerd tijdens de behandeling van de bestemmingsplan wijziging in de gemeenteraad en/of commissie ruimte begin 2020?
  • Wanneer heeft de wethouder aan Wooninc. gemeld dat er mogelijk vleermuizen aanwezig waren? Welke actie heeft Wooninc. hierop ondernomen?
  • Zijn er nog andere vertragende factoren te verwachten of kunnen we in september of oktober 2020 de sloop verwachten?

Toelichting:

De VVD Geldrop-Mierlo ontvangt de laatste tijd veel vragen over de sloop van de Wielewaal.Ook in de media (ED, Middenstandsbelangen en Studio040) lezen we regelmatig artikelen waaruit blijkt dat er vertraging is ontstaan doordat er beschermde vleermuizen verblijven in het slooprijpe gebouw. Hierover zijn wij uiteraard teleurgesteld en verwacht middels bovenstaande vragen duidelijkheid te krijgen en hopen op een snelle oplossing voor dit inmiddels langslepende probleem.