Winkels en voorzieningen de ruimte geven in de wijken van Geldrop-Mierlo

Winkels en voorzieningen de ruimte geven in de wijken van Geldrop-Mierlo. ‘’We moeten ze de rijkende hand toesteken” Tijdens de debatten in het kader van de nieuwe meerjarenbegroting wilde DGG in debat met de VVD Geldrop-Mierlo over de volgende stelling: Winkels en andere voorzieningen in alle wijken van Geldrop-Mierlo zijn cruciaal om wijken leefbaar te houden.

Natuurlijk is de VVD het daarmee eens, maar het is essentieel dat de gemeente dan ook de mogelijkheid biedt om te kunnen en mogen ondernemen. En daar ontbreekt het momenteel aan. We hebben reeds enkele voorbeelden voorbij zien komen waarbij het college niet mee wilde denken; zoals de ALDI in Braakhuizen-Zuid. Maar helaas kregen zij niet de medewerking, sterker nog de wethouder werkt door zijn handelen een vertrek van de ALDI richting de Coevering of Geldrop Centrum in de hand. Hij had zich wat betreft de VVD juist moeten inspannen om te kijken hoe we de ALDI wel in Braakhuizen kunnen behouden, of op zijn minst de optie open te houden tot een terugkeer van een supermarkt of buurtsuper mocht de ALDI daadwerkelijk vertrekken.

Als een ondernemer brood ziet in een winkel te starten; veel succes!

Ongetwijfeld heeft die onderzoek gedaan en gaat die niet investeren in een locatie die verlies zal draaien. Op dit moment moeten we helaas concluderen dat de gemeente deze initiatieven niet met open armen ontvangt, maar het juist onmogelijk maakt om bijvoorbeeld een extra supermarkt te openen door middel van de supermarktvisie.

Onbegrijpelijk; want we willen iedereen de mogelijkheid geven om zolang mogelijk zelfstandig te blijven wonen en hun vrijheid laten behouden.

De VVD Geldrop-Mierlo wil de markt zijn werking laten doen, ondernemers met een goed initiatief moeten de reikende hand toegestoken krijgen van de gemeente en daarmee bouwen we samen aan een leefbaar Geldrop-Mierlo.