Maak Geldrop Centrum weer levendig en ontvang ondernemers met open armen!

Maik Barten ging namens de VVD fractie in de debat met het CDA over de stelling; hoe maken we Geldrop Centrum weer levendig en hoe maken we optimaal gebruik van dubbel bestemmen van de huidige winkelpanden?

Momenteel zien we veel leegstand in Geldrop Centrum terwijl er in het Centrum van Mierlo geen leegstand is. Als het aan de VVD Geldrop-Mierlo ligt gaan we panden een dubbele bestemming geven om het centrum aantrekkelijk te houden en leegstand tegen te gaan; we houden immers dan alle opties open en dit biedt veel meer mogelijkheden voor ondernemers om naar Geldrop Centrum te komen. Onze prioriteit moet zijn om de leegstand zo snel mogelijk op te vullen. Of het nu gaat om winkels, commerciƫle ruimte of wonen; wij denken dat al deze vormen een aanvulling hebben op het centrum van Geldrop zeker als we daarmee de leegstand verkleinen.

Anders dan het college en coalitiepartij DGG die beiden vorig jaar voor de camera van Studio040 vertelden dat het een illusie is dat de leegstand wordt opgevuld. VVD verwacht van het college de ambitie om het centrum levendig te houden, zeker gezien de recente investeringen in het centrum. Daar moeten we de schouders onder zetten!

De VVD Geldrop-Mierlo zit vol ambitie. Zo zien we onder andere het dubbel bestemmen als een mogelijkheid om alle opties open te houden en de leegstand tegen te gaan. Er zijn ongetwijfeld ondernemers die graag willen ondernemen in Geldrop Centrum; maar als we het ze te moeilijk maken en het college zulke ambitieloze woorden uitspreken dan nodigt dat niet uit om in Geldrop Centrum te komen ondernemen.

We zullen met zijn allen er de schouders onder moeten zetten en potentiĆ«le ondernemers met open armen moeten ontvangen, maar ook de mogelijkheid van het omvormen van winkels naar woningen kan op onze instemming rekenen. En met een dubbele bestemming is men flexibel en kan wat nu wordt omgevormd tot een woning, in no time weer een winkel huisvesten.