VVD komt met initiatiefvoorstel voor Koop Lokaal Geldrop-Mierlo

Vandaag komt de Geldrop-Mierlose VVD met een initiatiefvoorstel ter ondersteuning van ondernemers in onze gemeente. Dit willen we doen door het fonds Koop Lokaal Geldrop-Mierlo op te richten met een start kapitaal van € 30.000,- ter ondersteuning van initiatieven vanuit de lokale ondernemers.

Door de corona pandemie gaan ondernemers door een bijzonder moeilijke tijd. Daarom hebben deze een steun in de rug nodig zodat als de winkels, horeca en overige ondernemers hun deuren weer kunnen openen zij een vliegende start kunnen maken. Tevens blijft Geldrop-Mierlo zo een levendige en aantrekkelijke gemeente, ook voor toerisme.

Ondernemers weten zelf het beste wat hiervoor nodig is. Daarom hebben we ervoor gekozen om een fonds op te richten waaruit we initiatieven kunnen financieren die bijdragen aan het verbeteren van het ondernemersklimaat/toerisme en/of Koop Lokaal Geldrop-Mierlo.

Vanuit de landelijke overheid worden ondernemers enigszins ondersteund zodat zij deze moeilijke tijd door komen. De gemeente moet hierop aansluiten en alle ondernemers in Geldrop-Mierlo ondersteunen waardoor we samen sterker uit de corona pandemie komen. Ook vragen we de gemeente om de regelingen voor uitstel van betaling voor lokale belastingen te handhaven zolang de crisis nog duurt.

Wat hierbij aansluit is het initiatief KoopLokaalGeldropMierlo.nl. Hier kunnen ondernemers gratis bij aansluiten. We roepen de gemeente op om deze website onder de aandacht te brengen van alle ondernemers en inwoners van Geldrop-Mierlo en deze actief promoten middels de informatiekanalen vanuit de gemeente

Het VVD initiatiefvoorstel zal in de commissie en raadsvergadering van april worden besproken en hopelijk worden vastgesteld.

Reageren of heeft u ook een goed idee voor onze mooie gemeente Geldrop-Mierlo?

Stuur dan een email naar: M.Barten@Geldrop-Mierlo.nl