Installatie college van B&W en vaststellen doelstellingenakkoord

Donderdag, 9 juni 2022, is het college van B&W geïnstalleerd, gevormd door coalitie DGG, CDA en DPM. Ook is het doelstellingenakkoord vastgesteld. Als VVD hebben wij constructief onze input geleverd op het concept doelstellingenakkoord van de coalitie. Het is goed om te zien dat onze inbreng serieus is gewogen en waar mogelijk is overgenomen. Daarom stemmen we ook in met de meeste doelstellingen in het akkoord.

Kritisch staan we tegenover de volgende doelstellingen. Onderwijs, omdat de beloften uit het verleden aan de onderwijsinstellingen voor nieuwbouw nog niet worden ingewisseld. Afval, omdat we de focus op Cure voor ons de opdracht in de weg staat. En als laatste leefbaarheid, omdat we het niet nodig vinden om voor iedere wijk een wijkontwikkelingsplan op te stellen. De belofte om kleine ergernissen aan te pakken zou voor ons voldoende zijn.

Ten aanzien van de formatie is het voor de VVD-fractie niet duidelijk waarom de formatie wordt uitgebreid van 4, naar 5 wethouders. We zijn kritisch op het feit dat alle wethouders 55+ zijn, terwijl onze inwoners gemiddeld 43 jaar oud zijn. Wel zijn we blij te zien dat er in ieder geval een vrouw onderdeel uitmaakt van het college.

VVD wenst het college veel succes toe en we kijken uit naar een constructieve samenwerking.