VVD stelt vragen over tiny houses en zonneparken

Als VVD Geldrop-Mierlo vinden wij het belangrijk dat het aanbod van woningen groeit, onder andere zodat er doorstroming ontstaat en we de woningmarkt een klein beetje kunnen vlottrekken. Eén van de middelen die we zien voor de korte termijn zijn het plaatsen van Tiny houses.

De gemeente is een pilot gestart met tiny houses op Luchen in Mierlo. Dit vinden wij echter te weinig en om die reden hebben wij de wethouder gevraagd naar initiatieven op dit gebied. VVD pleit voor meer tiny houses-initiatieven en/of andere tijdelijke woonvormen om de woningmarkt een stukje in beweging te krijgen. Uiteindelijk heeft dit enkel zin indien doorstroming naar een permanente woning ook mogelijk is, en ook daar moeten we dus op inzetten.

Woensdag stellen wij vragen over de aanvraag van een vergunning voor een zonnepark aan het Voortje in Mierlo, en hoe die aanvraag zich verhoudt tot eerdere besluiten van de gemeenteraad om maximaal één zonnepark toe te staan. Ook vragen wij ons af hoe de aanvraag zich verhoudt tot de afgekondigde stop voor nieuwe aansluitingen op het elektriciteitsnet.