VVD steunt pilot aardgasvrij Kerkakkers en Coevering

Al enige tijd loopt een project om in kaart te brengen op welke manier binnen onze gemeente van het gas kan worden gestapt. VVD is enthousiast over deze pilot omdat we hiermee de mogelijkheden in kaart brengen. Vervolgens is het aan de inwoners zelf om te besluiten of ze hier in willen participeren of niet. De gemeente bereidt de studie voor samen met een groep bewoners uit deze wijken. Hopelijk leren we uit deze studie hoe de woningen in deze wijken kunnen overstappen op aardgasvrij.

Na roerige bewonersbijeenkomsten zijn we blij om te zien dat de bijeenkomst woensdag in het gemeentehuis veel zorgen heeft kunnen wegnemen. Voor de VVD is vrijblijvendheid in dit project belangrijk. Het is aan de inwoners om de keuze te maken of ze willen deelnemen of niet. De wethouder heeft die vrijblijvendheid ook benadrukt in reactie op de zorgen van inwoners. We hopen dat we nu dan ook verder kunnen met dit project zodat bewoners van deze wijken binnenkort inzichtelijk hebben hoe zij de volgende stap richting duurzaamheid zouden kunnen maken.

Monica Leenders