Kadernota

Donderdag 5 juli stelde de gemeenteraad de kadernota vast; het ambitieniveau voor de komende jaren. VVD Geldrop-Mierlo heeft succesvol bijgestuurd op de volgende onderwerpen:

- Het bouwen van flexwoningen heeft onvoldoende urgentie bij het college; we steunden dan ook het voorstel om de ambitie een jaar naar voren te trekken. Vanaf 2024 dienen ten minste 40 flexwoningen te zijn gebouwd.

- We vragen meer aandacht voor de digitale veiligheid van de gegevens die de gemeente in beheer heeft.

- We steunen het voorstel om de doorlooptijd van stukken voor besluitvorming te verkorten. Hier komt binnenkort een voorstel voor, zodat een vernieuwde en versnelde werkwijze in 2024 in werking kan worden gesteld.

- VVD steunt de oproep om de gemeenteraad regelmatig te informeren over de maatwerkaanpak koopkrachtverlies, zodat er zicht blijft op de effecten van deze aanpak.

- En het belangrijkste punt van de avond is wat VVD betreft de oproep van alle partijen in de gemeenteraad aan het college om de lobby rondom verbreding van de A67 te blijven voortzetten. We vinden het schrappen van de verbreding van de snelweg een gemiste kans die geen recht doet aan de groei van onze regio. Ook is er geen oog voor de veelheid ongelukken op dit traject. Als landelijke partij zullen wij dan ook ons netwerk benutten om regionaal, provinciaal en landelijk aandacht voor dit probleem te vragen.

Onze fractie houdt een vinger aan de pols zodat onze speerpunten zoveel als mogelijk in actie en daadkracht worden omgezet.