VVD stelt vragen over bereikbaarheid Mierlo bij onderhoud brug Geldropseweg Helmond

Vanavond vroeg VVD Geldrop-Mierlo tijdens de raadsvergadering aandacht voor de bereikbaarheid van Mierlo. We maken ons hier ernstig zorgen over. Van juni tot december van dit jaar zal de brug op de Geldropseweg in Helmond, over het Eindhovens Kanaal, worden vervangen. Dit heeft tot gevolg dat de Geldropseweg in die periode compleet is afgesloten.

Tegelijkertijd wordt de Brugstraat in Mierlo en het verlengde van de Broekstraat in Helmond afgesloten. Dit vanwege de vrees voor sluipverkeer. Verkeer naar Helmond moet dus omrijden via Lierop (Herselseweg) of Nuenen (Vaarle/Broekstraat). Hier maken wij ons zorgen over. Broekstraat maakt deel uit van een beschermd dorpsgezicht en is niet berekend op zo veel verkeer.

VVD Geldrop-Mierlo heeft de wethouder gevraagd de mogelijkheid te onderzoeken van een alternatieve omrijdroute via Tramweg/Haesweg/Korte Brugstraat. Dan wordt de Brugstraat na deze kruising afgesloten richting Mierlo, maar wordt de omrijdroute flink verkort.

Het college gaat deze week in overleg met de gemeente Helmond en neemt deze inbreng hierin mee. Wij houden u op de hoogte.