Meerjarenbegroting 2015-2018 Gemeente Geldrop-Mierlo & Tegenbegroting VVD Geldrop-Mierlo

Onlangs presenteerde het College van B&W Geldrop-Mierlo haar meerjarenbegroting 2015-2018. De VVD is teleurgesteld in de uitvoering van de gepresenteerde begroting. Hij is nog steeds moeilijk leesbaar en het is niet gemakkelijk in deze begroting specifieke kosten terug te vinden. De begroting moet ook gelezen en begrepen kunnen worden door alle inwoners.

Geldrop-Mierlo klopt zich al een decennium op de borst dat het een van de beter presterende gemeenten in de regio is. Een recent onderzoek van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten laat duidelijk zien dat het anders is. Wij leven al jaren boven onze stand. Er moet dus een omslag komen in het denken. Investeringen doen en deze waar mogelijk direct afrekenen in plaats van kapitaliseren en op de pof leven.

VVD Geldrop-Mierlo heeft haar tegenbegroting gemaakt en vindt dat de lasten pas kunnen worden verhoogd als er geen mogelijkheden tot reĆ«le bezuinigingen meer zijn. Daarom hebben wij een tegenbegroting gemaakt welke u hier kunt lezen.