Meerjarenbegroting 2015-2018 uitgereikt: College stelt voor om de OZB jaarlijks met 2,5% te verhogen boven op de 1,4% inflatiecorrectie.

Tijdens het raadsplein van 22 september jl. is de meerjarenbegroting aangeboden aan de Gemeenteraad Geldrop-Mierlo.

De begroting heeft na besparingen/ombuigingen van 1,7 miljoen euro een voordeling saldo van ruim 30.000 euro. Voor de jaren 2016 en 2017 worden tekorten voorzien. Daarom stelt het college voor met ingang van 2016 de Onroerende Zaak Belasting met 2,5% jaarlijks extra te verhogen boven de inflatiecorrectie van 1,4%.

Veel van de (door de coalitie) gedane beloften in hun campagne worden niet uitgevoerd. Verkiezingsbeloften zijn er blijkbaar om te worden gebroken.

De VVD Geldrop-Mierlo fractie gaat nu de begroting beoordelen. Wij brengen u op de hoogte van onze conclusies.

Wilt u meepraten? Op 30 september en 7, 14 en 21 oktober bespreekt de fractie de begroting. Wij nodigen onze leden graag uit op deze achterbanvergaderingen.