VVD Geldrop-Mierlo geen kandidaat voor coalitie:

De VVD is de enige partij die uitdrukkelijk is uitgesloten van het coalitieoverleg. Wij zijn geen optie. Uit het verslag van informateur Jan van Zeeland (ex. DGG wethouder) citeren wij:
“De VVD heeft een verkiezingsprogramma, dat enkele punten bevat, die voor andere partijen discutabel zijn.
Daarnaast is de profilering van de VVD, vooral het laatste anderhalf jaar, bij enkele partijen een punt van kritiek. Wel werd gesteld, dat de VVD heldere standpunten verwoordde” einde citaat.

Inmiddels hebben we van de informateur gehoord welke de discutabele punten zijn in ons verkiezingsprogramma:

1. Onderzoek naar 2e ontsluiting tussen Mierlo en Geldrop;
  2. Buurtsportcoaches;
  3. Gratis parkeren.

Het onderzoek extra ontsluiting komt voort uit een recent verkeersonderzoek waarin toekomstige knelpunten zijn gesignaleerd in de verkeersdrukte op de Geldropseweg en rotonde Nieuwendijk/Mierloseweg. Het CDA heeft al eerder voorgesteld een onderzoek te doen naar een 2e ontsluiting parallel aan A67.

Gratis parkeren is een uitdrukkelijke wens van ondernemers en staat ook in het verkiezingsprogramma van D66 en is in de verkiezingscampagne ook ondersteund door het CDA.
Als DGG en DPM gratis parkeren onwenselijk vinden waarom stellen zij dan niet voor betaald parkeren in te voeren in de hele gemeente?

Buurtsportcoaches vind de VVD Geldrop-Mierlo inderdaad overbodig en zonde van het geld.

De VVD vindt deze “discutabele” punten een dringende noodzaak om problemen op te lossen. De toekomst zal het leren.
Wij maken graag deel uit van het college, door deze ban is dat onmogelijk, bijzonder jammer voor onze kiezers.

Het staat wel vast dat onze kritiek op verspilling van gelden zoals nieuwe gemeentehuis € 525.000.00, op de toestemming dat het college tot 2,5 miljoen aankopen mag doen in het grondbedrijf per transactie zonder toestemming van de raad, een donatie aan een bedrijf tot € 200.000,00 middels een anterieure overeenkomst, onze visie op het weerstandsvermogen in het Grondbedrijf en de gevolgen daarvan voor der Algemene Dienst zijn beschouwd als een aanval op het functioneren van het college.

Kortom, uit alles blijkt dat deze partijen en hun college geen kritiek kunnen verdragen. Door de VVD Geldrop-Mierlo af te wijzen is het duidelijk dat wij voort moeten gaan op onze vaste weg: Kritiek waar nodig en meewerken waar dat goed is voor de burgers van Geldrop-Mierlo.