Uitslag gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Als eerste bedanken wij alle kiezers die op de VVD Geldrop-Mierlo hebben gestemd en ons hun vertrouwen hebben gegeven.

Tijdens de verkiezingen zijn er 1685 stemmen uitgebracht op VVD Geldrop-Mierlo. Dat zijn 41 stemmen minder dan in 2010. Goed voor weer 3 raadszetels. Juliette Kuiperi-Meesters ( 333 stemmen ) en Thomas Schouten (268 stemmen) zijn met voorkeurstemmen gekozen. Een felicitatie waard. Daardoor valt onze nummer 2 Nick Grisel voorlopig buiten de boot, wat voor Nick bijzonder jammer is. Wanneer de VVD Geldrop-Mierlo een wethouder mag leveren komt Nick alsnog in de Raad. De nieuwe fractie zet zich daar stevig voor in.

Gezien de landelijke tendens waarbij de regeringspartijen VVD en PvdA zijn afgestraft en aanmerkelijke verliezen hebben geleden, is VVD Geldrop-Mierlo niet ontevreden. Anders dan de PvdA heeft de VVD zich in Geldrop-Mierlo gehandhaafd en niets verloren. Daarvoor wil ik het campagneteam van harte bedanken, hun enorme inzet is van grote waarde geweest.

Het was jammer dat wij via onze site de laatste dagen voor de verkiezingen onbereikbaar zijn geweest. Alle locale websites van de VVD en PvdA werden door voortdurende Ddos aanvallen lamgelegd. Triest dat zoiets in ons land kan gebeuren. Ik vind dat de VVD hier over aangifte moet doen bij justitie.

We kijken nu vooruit. Op dit moment is de informateur begonnen met zijn werk. Wij laten hem zien dat de VVD Geldrop-Mierlo een betrouwbare, degelijke en goede coalitiepartner is. Wij willen graag dat VVD standpunten in het coalitieprogramma worden opgenomen en dat wij deel uit maken van het college Geldrop-Mierlo.

De verkiezingsuitslagen leest u hier na.