Cultuur in Mierlo mag niet de dupe worden

Het verschil van inzicht tussen bestuur MFA Mierlo en (een deel van) de gebruikers is volledig. Bemiddeling is jammer genoeg niet gelukt. Het gemeentebestuur als eigenaar van de multifunctionele gebouwen moet haar verantwoordelijkheid nu nemen. Onze fractie VVD Geldrop-Mierlo heeft het complete dossier ter inzage gevraagd en contact opgenomen met de hoofdrolspelers en andere betrokkenen die de raad hebben aangesproken. VVD Geldrop-Mierlo past hoor en wederhoor toe.

Voorop staat wat de VVD Geldrop-Mierlo betreft dat multifunctionele accommodaties en de structuur van een beheersstichting en gebruikers betekent dat men er samen uit moet komen en niet bij een ruzie dient te verwijzen naar de gemeente. MFA Mierlo kent al jaren substantiƫle tekorten, waarbij al diverse subsidies zijn verrekend. Om die reden moe(s)t er stevig worden ingegrepen. Dit zullen we nadrukkelijk meewegen.

De fractie VVD Geldrop-Mierlo wil niet dat de cultuur en verenigingen de dupe worden van dit geschil en zal op korte termijn initiatieven nemen. Een agendering in de raadsvergadering is een eerste stap.

Met vriendelijke groet,