Coalitie Geldrop-Mierlo niet op een lijn over begroting

GELDROP-MIERLO - De coalitiepartijen in Geldrop-Mierlo zijn het niet eens over de begroting. Coalitiepartij SP stemde tegen vaststelling van de begroting.

Waar coalitiepartijen veelal een lijn trekken bij besluitvorming over de begroting, ging dat in Geldrop-Mierlo anders. De SP stemde niet in met de aangepaste begroting, oppositiepartij Fractie Dielis hielp de overige coalitiepartijen aan een meerderheid.

De oppositiepartijen zeggen al verschillende jaren dat ze volledig buitenspel staan en voelen zich niet serieus genomen. Hun wijzigingsvoorstellen kunnen door de meerderheid simpelweg van tafel geveegd worden en naar de mening van de oppositie is dat ook zo. Voor de VVD was dit zelfs reden om dit jaar geen amendementen in te dienen.

De coalitie van DGG, CDA, DPM en SP bleek dit jaar niet eensgezind. Zonder de SP heeft de coalitie geen meerderheid, de ene zetel van Fractie Dielis zorgt voor nipt voldoende steun.