Column door Monica Leenders

Tijd voor vernieuwing?! Eén van de thema’s waar de VVD Geldrop-Mierlo deze verkiezingen de nadruk op heeft gelegd is bestuurlijke vernieuwing. Het zal u niet verbazen dat wij als grootste oppositiepartij natuurlijk vinden dat het tijd is voor een nieuwe samenstelling van de coalitie. Maar er is meer aan de hand.

Column door Monica Leenders, lijsttrekker VVD Geldrop-Mierlo

Tijd voor vernieuwing?!

Al vanaf het samengaan van de gemeenten Geldrop en Mierlo is de samenstelling van de coalities nagenoeg gelijk. DPM vanuit Mierlo, DGG vanuit Geldrop en CDA. Afwisselend wordt per periode gezocht naar een vierde partij. In 2018 was dit GroenLinks, die overigens al snel uit de coalitie stapte. Redenen? Het strakke keurslijf dat de coalitie op GroenLinks drukte, zonder de ruimte daar op ideologische punten vanaf te kunnen wijken.

Wij zien maar al te vaak dat er ‘oude’ politiek wordt bedreven. Politiek in achterkamertjes. Politiek waarbij de meerderheid de minderheid voor een voldongen feit stelt. Politiek waar het belang van de inwoners niet altijd voorop staat, maar het belang van de coalitie.

Het is wat de VVD betreft hoog tijd voor vernieuwing. Tijd voor politiek waarbij het belang van de inwoners voorop staat en niet de meerderheid plus één. Tijd voor een eigen geluid, en niet automatisch elkaar steunen omdat het niet over Geldrop of niet over Mierlo gaat. Tijd voor verjonging! Tijd voor een meer diverse samenstelling van het college.

Hierom vindt de VVD Geldrop-Mierlo dat het tijd is voor een frisse blik, tijd voor vernieuwing!

Monica Leenders
Lijsttrekker